❀ ◕ ‿ ◕ نی نی شیطون ◕ ‿ ◕ ❀

عمل سزارین سیستم ایمنی نوزاد را ضعیف می‌کند

1392/12/20 10:50
نویسنده : مامان نی نی
957 بازدید
اشتراک گذاری

 

نی نی

به گزارش افکارنیوز، دانش پژوهان می گویند برخی از انواع باکتری هایی که به طور طبیعی در زمان زایمان از مادر به نوزاد منتقل می شود، در نوزادانی که به شیوه سزارین متولد می شوند، کمتر است.

همین امر می تواند به خاطر کاهش سطح ایمنی، نوزادان سزارینی را بیشتر در خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله آلرژی قرار دهد.

ادامه

باکتری

 

دانش پژوهان سوئدی باکتری های روده ای ۲۴ نوزاد را که ۹ مورد از آنها به شیوه سزارین متولد شده بودند مورد بررسی قرار دادند.

آنها این نمونه ها را وقتی که نوزادان یک هفته عمر داشتند بررسی کرده و دوباره در سن یک، سه، شش، ۱۲ و ۲۴ ماهگی نوزادان را مورد معاینه قرار داده و برای بررسی واکنش ایمنی نوزادان از آنها نمونه خون گرفتند.

این نتایج نشان داد نوزادان متولد شده به شیوه سزارین از وجود یک گروه مهم از باکتری های روده ای به نام Bacteroidetes بی بهره اند و یا نسبت به نوزادان متولد شده به شیوه طبیعی خیلی دیر این باکتری را کسب می کنند.

در برخی از نوزادان سزارینی Bacteroidetes تا یک سال پس از تولد نیز ظاهر نمی شود. این درحالی است که گستره کلی باکتری ها در بین کودکان متولد شده به شیوه سزارین بسیار پایین تر است.

متخصصان می گویند گروه های میکروبی موجود در سیستم گوارش نوزاد برای رشد آینده سیستم ایمنی او ضروری اند.

وجود باکتری های روده ای به منظور ارتقای سطح سیستم ایمنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند آلرژی، دیابت و بیماری التهابی روده مهم و حیاتی هستند.

نی نی


به گفته دانشمندان سیستم گوارش نوزادان در رحم مادر کاملا استریل است و درست پس از تولد باکتری های مهم از محیط و عمدتا از مادر وارد سیستم گوارش نوزاد می شود. از این رو نوزادانی که به شیوه سزارین متولد می شوند به دلیل عدم تماس با کانال تولد قادر به کسب این باکتری ها از بدن مادر نیستند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Gut منتشر شده است.

پسندها (2)

نظرات (0)