❀ ◕ ‿ ◕ نی نی شیطون ◕ ‿ ◕ ❀

راههایی ساده برای داشتن کودک باهوشتر(بخش اول)

1392/12/12 14:59
نویسنده : مامان نی نی
1,210 بازدید
اشتراک گذاری

متخصصین کودکان متعقدند که اولین سالهای زندگی کودک اولین سالهای یادگیری است.

شما برای تحریک کودک یا نوزاد نوپای تان نیازی به موزیک کلاسیک، نوارهای زبان، یا کارتهای رنگی براق ندارید. بهترین وسیله یادگیری خود شما هستید. حرف بزنید، آواز بخوانید، کتاب بخوانید، و با همدیگر بخندید.

این همه آن چیزی است که بهتر است هرروز انجام دهید. اما بعضی وقتها فکرکردن به راه های جدید برای تشویق و تحریک کوچولویتان سخت است به خصوص بعد از یک بیدار خوابی شبانه برای آرام کردن گریه اش این کار را سخت‌تر نیز می‌کند. 

اما پنجاه راه علمی، سرگرم کننده و با کارآمد ما الهام بخش شما خواهد بود. 

 

 

 

نگاه کردن کودک

 

1. تماس چشمی داشته باشید:

از کوتاه ترین لحظات وقتی که چشمهای نوزاد شما باز است استفاده کنید، مستقیم به آنها نگاه کنید. نوزادان چهره ها را خیلی زود تشخیص می دهند و چهره شما مهمتر از همه است. هر وقت که او به شما خیره شد در واقع در حال ساخت حافظه‌اش است. 

 

 

وراجی نکنید


2. وراجی نکنید:

اگر پشت سر هم حرف بزنید ممکن است نگاهی بی روح نسیب شما شود اما اگربرای مدت کوتاهی ساکت بمانید زمانی که نوزاد شما سعی در حرف زدن دارد متوجه خواهید شد که اوخیلی زود آهنگ گفتار شما را می فهمد وجای خالی مکالمه‌تان را پرمی کند. 

 

 

شیر دادن به بچه

3. اگر ممکن است از شیر خودتان به او دهید:

و تاجایی که می توانید آن را طولانی کنید. برطبق تحقیقات کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند آی کیوی بالاتری دارند. بعلاوه زمان پرستاری ازنوزادتان بهترین وقت برای پیوند با اوست آن هم وقتی که برای او آواز می خوانید، حرف می زنید یا زمانی که به آرامی موهای نرم دلبندتان را نوازش می کنید.


 

 

شکلک درآوردن

4. برای او شکلک در بیاورید:

مطالعات نشان داده است که نوزادان دو سه روزه می توانند حرکات مربوط به صورت را تقلید کنند. این نشان می دهد که آنها خیلی زود موفق به حل مسائل می شوند.

 

 

آینه

5. اجازه دهید خود را در آیینه ببیند:

آیا تا به حال دیده اید که به آیینه خیره شود؟ درابتدا ممکن است، فکرکند که کودک زیبای دیگری را تماشا می کند. اما اودوست دارد بچه دیگری بسازد ودستهایش را تکان دهد وبخندد. 

 

 

خندیدن

6. شصت پایش را قلقلک دهید:

در واقع همه پایش را قلقلک دهید یا به آرامی لمس کنید. خنده اولین مرحله برای رشد حس بذله گویی و سرگرم کننده بودن اوست. 

                           تفاوتتفاوت یابی

7. تفاوت یا نابرابری خلق کنید:

دوتا عکس را به فاصله هشت تا دوازده اینچی از صورت او نگه دارید. آنها بایستی شبیه بهم باشند، اما یک تفاوت کوچک بینشان باشد، مثلا دریکی درخت وجود داشته باشد ودر عکس دیگردرختی نباشد. حتی نوزاد جلو وعقب می رود وبه آن نگاه خواهد کرد.اومتوجه تمایز آنهامی شود.این کار اورابرای مرحله شناسایی حروف وبعد کتاب خواندن آماده می کند. 

 

اشاره

8. اورا نیز در آنچه که می بینید سهیم کنید:

گاهی کودک خود را برای پیاده روی ببرید. آنچه را که می بینید برای او تعریف کنید. مثلا بگویید"آن یک سگ کوچولو، یا درختهای بزرگ را ببین" جمله های کامل برایش بگویید و این فرصت رابدهید که شانس ساخت جملات وکلمات بی حدی را داشته باشد. 

 

 

 

حرف زدن با بچه

9. کودکانه با او حرف بزنید:

کودک به گفتار و صدای احمقانه شما، آهنگ مناسب می‌دهد و آن را با زبان کودکانه خود تنظیم می کند.

 

 

 

ترانه خواندن

 

10. ترانه‌ای بخوانید:

تا آنجایی که می توانید ترانه های آهنگین یاد بگیرید، یا اشعار خود یا گفتارتان را آهنگین کنید. مثلاً وقتی می خواهید کهنه دلبندتان را عوض کنید، کاری که آنجام می دهید را برایش آهنگین تعریف کنید" کهنه اش وعوض کنم....."بعضی از محققین می گویند، یادگیری ریتم و موزیک به یادگیری بهتر ریاضیات کمک می کند. 

 

 

این مطلب ادامه دارد......


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (15)

مامان هلیا
5 اسفند 92 13:59
سلام دوست عزیز وب جالب با مطالب آموزنده ای داری ممنون که به ما سر میزنید از مطالبتون کلی استفاده کردم.
میکروب تمیز
5 اسفند 92 14:04
سلاااااااام مطلبی که گذاشتی بسیار جالب و آموزنده بود پیش منم زود بیا
مامان نی نی
پاسخ
چشم حتما
ایستگاه فضایی
5 اسفند 92 14:08
_________________________§ ________________________§§ ______________________§§__§ ___§§_______________§§§___§§ ___§§§§§§§§§§______§§_______§§ ____§§______§§§§§__§____§§___§§ _____§__________§§§§_____§____§ _____§§___________§§_____§§___§§_§§§§§§§ ______§§§___§§§§___§§§§§§§§§§_§§§_______§§§§§ ________§§§_____§§§__________§§_____________§§§§§§ ________§§§§§§§§§§_____________§§_§§§§§§§______§§ ____§§§§________§§______________§§___________§§ _§§§____________§§_______________§__§_______§§ §§______§§§§§§§§§§_______________§§§§§§§§§§§§ __§§§§___________§§§_____________§_________§§ _____§§§§________§§§§§§§§§§§§§§§§___§§§§§___§§ ________§§§§§§§§§§§______§§____§_______§§____§§ _________________§§______§§____§§§____________§§ _________________§§_____§§_____§§§§§§§________§§§ __________________§§____§_____§§_____§§§§§§§§§§§ ___________________§§________§§ ____________________§§§____§§§ ______________________§§_§§§ _______________________§§§ _______________________§§§ _______________________§§§§ ______§§§_______________§§§§ ______§§_§§§§____________§§§§_________________§§§ ______§§_____§§§§§§_______§§§§____________§§§§§§§ ______§§__§§_______§§§_____§§§§________§§§§____§§ ______§§____§§§_______§§____§§§§_____§§§_______§§ ______§§_____§§§§§§____§§___§§§§__§§§___§§§___§§ ________§§_________§§§___§§__§§§§_§§____§§____§§ __________§§__________§§__§__§§§§_§___§§_____§§ ____________§§§§§______§__§_§§§§§§__§§§____§§§ _________________§§§§§__§_§§§§§§§__§§____§§§ ______________________§§§_§§§§§§__§__§§§§ ________________________§§§§§§§§§§§§§§ ________________________§§§§§ ________________________§§§§ ________________________§§§§ ________________________§§§§ ________________________§§§§ ___________§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ ___________§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ ____________§§§_______________________§§§ _____________§§§________§§§___________§§§ _____________§§§_______§_____________§§§ ______________§§§_______§§§§§§______§§§ ______________§§§__________§__§_____§§§ _______________§§§_________§__§____§§§ _______________§§§_________§§§_____§§§ ________________§§§_______________§§§ ________________§§§_______________§§§ _________________§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ _________________§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
چرتکه
5 اسفند 92 14:10
عالی بود عالی
حامده (مامان امیرمحمد)
5 اسفند 92 15:14
مطلبتون خیلی خوب وامزنده بود ممنون وبلاگ خوبی داشتید ممنون که به من سرزدید
الهه مامان آرمین
5 اسفند 92 17:33
عالی بود مرسی
مامان یاسمن و محمد پارسا
5 اسفند 92 17:39
سلام عزیزم ممنونم که به وبلاگمون اومدید وبلگجالبی دارید با اجازه لینگتون کردم
مامان نی نی
پاسخ
منم شمارو لینک کردم
مامان یاسمن و محمد پارسا
5 اسفند 92 17:48
فدای این نی نی ناز که اینقده بامزه می خونه
مامان نی نی
پاسخ
ممنون شما لطف دارید
مامان سید
5 اسفند 92 19:28
سلام دوست خوب و خوش ما هم به وبلاگ شما سر زدیم و لذت بردیم. ما یکشنبه 11 اسفند به مناسبت میلاد حضرت زینب مولودی کودکانه و نمایش زیبای «خونه کی از همه محکم تره؟» رو داریم فکر می کنی می تونی مهد کودک مشتاقی رو به ما معرفی کنی؟
مامان نی نی
پاسخ
سلام دوست عزیز، متاسفانه جایی رو نمی شناسم
مامان خانمی
6 اسفند 92 11:29
سلام دوست خوبم ممنون که بهم سر زدی از مطالب وبت استفاده کردم. ممنونم
مامان نی نی
پاسخ
ممنون از حضورتون
مامان شازده پاشا
6 اسفند 92 12:00
سلام عزیزم .مطلب جالبی بود.ممنون اززحماتت که انقدرباسلیقه مطالب روانتخاب میکنی
مامان نی نی
پاسخ
خواهش می کنم دوست خوبم،شما لطف دارید
negash.ir
7 اسفند 92 22:38
سلام اگر از قالب کنونی خود رضایت دارید، خواهشمندیم برای ارائه خدمات بهتر توسط سایت ما به کاربران و نیز برای حمایت از ما به سایت مراجعه کرده و با کلیک روی یکی از بنرهای تبلیغی از ما حمایت کنید منتظر حضور شما هستم موفق باشید.
مامان دیبا
8 اسفند 92 10:00
بسیار مطلب خوبی بود. مرسی عزیز
مامان نی نی
پاسخ
خواهش می کنم قابلی نداشت
زهرا
11 اسفند 92 22:16
سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی دارین، منم به تازگی یه سایت خرید اینترنتی شارژ موبایل راه اندازی کردم، چون هزینه تبلیغات اینترنتی بالا است، برای افزایش محبوبیت سایتم تو گوگل به کمک شما نیاز دارم. اگه لطف کنید سایت منو تو وبلاگتون با عنوان فروشگاه شارژ موبایل لینک کنید کمک بزرگی به من کردین www.sharj10.ir شارژ خواستین سایت من یادتون نره ممنون
مامان هستی
14 اسفند 92 17:30
سلام سایت جالب و مفیدی دارین با اجازه لینکتون می کنم